יום שבת, 25 בדצמבר 2010

על ניסים ונפלאות

כל יום מתרחשים ניסים ואנו שומעים עליהם ברדיו ובטלויזיה. כמו האישה שניצלה בנס כאשר רקטת קאסם פגעה בסלון ביתה והיא בדיוק נכנסה לשירותים וכך ניצלה.
נחית חרום בנהר ההדסון - כולם ניצלו בנס!
אימי שעברה את השואה והיתה במחנות ריכוז, ניצלה בנס. וגם לי התרחשו מספר ניסים בחיי. כשהייתי בן-10 נעקצתי ע"י דבור ביד ימין, שהתנפחה והסבה לי כאבי תופת. כשהגעתי לחדר מיון החליטו הרופאים לקטוע את היד כולה מהכתף. רופא שנכנס לחדר בנס ממש ליפני תחילת הניתוח, עצר את הניתוח והתעקש לנסות ולהציל את היד, והצליח! שנתיים לאחר מכן הייתה לי תאונת אופניים קשה, נפגעתי בראשי ואיבדתי את ההכרה. רק בנס אני יכול היום לדבר שטויות.
כשהייתי בן 23 הייתה לי תאונה עם הרכב שהתהפך שלוש פעמים על הכביש ויצאתי ממנו עם שריטות קלות בלבד. כולם אמרו לי שאני חייב ללכת לבית הכנסת להתפלל הגומל על הנס שקרא לי. ובאמת הלכתי לבית הכנסת אמרתי הגומל ותודה לאלוהים, וביקשתי ממנו להפסיק עם הניסים האלו כי היו לי כבר מספיק!
ביקשתי ממנו שבפעם הבאה שבא לו לעשות ניסים, שימצא איזה פלסטינאי שיפיל עליו טיל יהרוס לו את הבית ויוציא אותו בנס ולא אותי! שמישהו אחר יתהפך עם האותו ויצא בנס! ביקשתי שלא ידלק לי התנור באמצע הלילה ורק בנס אני אנצל. שלא יתרסק המטוס שלי ורק בנס הדילת לא תשפוך עלי את הקפה.
ובאמת, תודה לאל מאז לא קראו לי ניסים! הבית לא נשרף, טיל לא פגע בו ולא הייתה לי תאונת דרכים שיצאתי ממנה בנס. (טפו , טפו, טפו, חמסה, חמסה!) אבל לפני שבועיים עשיתי סקי, נפלתי ונקעתי את הבוהן ורק בנס לא שברתי את הרגל. עכשיו אני מתחיל לחשוש שיש עוד ניסים בדרך, אני צריך לבדוק את המזוזה. בינתיים אני שותה קפה שחור, רק לא נס! 

יום שבת, 18 בדצמבר 2010

גיור כהלכה?

השבוע געשה הארץ שוב, הפעם בעניין חוק הגיור צבאי. המון כבר דובר בעניין הגיור שעליו השתלט מגזר קטן בעם היהודי, וזהו המגזר החרדי! לרוב הדומם אין שום מילה בנושא ותמיד הדעה הקיצונית ביותר היא הקובעת!
במשך מאות שנים בוצעו גיורים "כהלכה" ע"י רבנים מכל המגזרים! אולם מאז הקמת מדינת ישראל התקצנה הקבוצה החרדית והוויקוח על מיהו יהודי הלך והתחמם. הויכוח בין המגזרים השונים אינו מתמצא רק בנושא הגיור אלא גם בנושאי כשרות, בנושאי הפרדה בין נשים וגברים, בשר וחלב, ערבים ויהודים, חרדים ויהודים.
בסופו של דבר הפתרון היה שלחרדים האשכנזים יש הכשר משלהם - גלעט כשר (למעשה לכל חצר יש הכשר משלו), לחרדים הספרדים יש הכשר משלהם, לחיילים יש הכשר צבאי, ולסתם דתיים לייט יש הכשר לייט והחילוניים אוכלים את כל החרא!
אז מה הבעיה לעשות גם גיור חרדי אשכנזי, וגיור חרדי ספרדי, וגיור צבאי וגיור ישראלי? הרי ברור שחרדי לא יחתן את ביתו עם גיור ואפילו לא עם חוזר בשובה, גם לא בדור השלישי! אלא אם כן הוא מלינור כמובן.
אולי בכלל כדאי לעשות תכנית ריאליטי בטלויזיה, משהו כמו השרדות בתהליך גיור, ולתת לעם ישראל להצביע בכל שבוע את מי מעיפים?
כדאי שהעם יהודי יפתור את הבעיה במהירות כי אנחנו הולכים ומתמעטים בעולם! יש הרבה שמתדפקים על דלתו של העם היהודי, אבל קבוצה קטנה בעם מקלקלת לעם כולו! רוב העם היהודי מתגורר באמריקה ויש בו הרבה נישואים מעורבים. במקום לאבד בן לעם היהודי, העם היהודי יכול להרוויח משפחה, רק צריכים להקל!