יום שבת, 25 בדצמבר 2010

על ניסים ונפלאות

כל יום מתרחשים ניסים ואנו שומעים עליהם ברדיו ובטלויזיה. כמו האישה שניצלה בנס כאשר רקטת קאסם פגעה בסלון ביתה והיא בדיוק נכנסה לשירותים וכך ניצלה.
נחית חרום בנהר ההדסון - כולם ניצלו בנס!
אימי שעברה את השואה והיתה במחנות ריכוז, ניצלה בנס. וגם לי התרחשו מספר ניסים בחיי. כשהייתי בן-10 נעקצתי ע"י דבור ביד ימין, שהתנפחה והסבה לי כאבי תופת. כשהגעתי לחדר מיון החליטו הרופאים לקטוע את היד כולה מהכתף. רופא שנכנס לחדר בנס ממש ליפני תחילת הניתוח, עצר את הניתוח והתעקש לנסות ולהציל את היד, והצליח! שנתיים לאחר מכן הייתה לי תאונת אופניים קשה, נפגעתי בראשי ואיבדתי את ההכרה. רק בנס אני יכול היום לדבר שטויות.
כשהייתי בן 23 הייתה לי תאונה עם הרכב שהתהפך שלוש פעמים על הכביש ויצאתי ממנו עם שריטות קלות בלבד. כולם אמרו לי שאני חייב ללכת לבית הכנסת להתפלל הגומל על הנס שקרא לי. ובאמת הלכתי לבית הכנסת אמרתי הגומל ותודה לאלוהים, וביקשתי ממנו להפסיק עם הניסים האלו כי היו לי כבר מספיק!
ביקשתי ממנו שבפעם הבאה שבא לו לעשות ניסים, שימצא איזה פלסטינאי שיפיל עליו טיל יהרוס לו את הבית ויוציא אותו בנס ולא אותי! שמישהו אחר יתהפך עם האותו ויצא בנס! ביקשתי שלא ידלק לי התנור באמצע הלילה ורק בנס אני אנצל. שלא יתרסק המטוס שלי ורק בנס הדילת לא תשפוך עלי את הקפה.
ובאמת, תודה לאל מאז לא קראו לי ניסים! הבית לא נשרף, טיל לא פגע בו ולא הייתה לי תאונת דרכים שיצאתי ממנה בנס. (טפו , טפו, טפו, חמסה, חמסה!) אבל לפני שבועיים עשיתי סקי, נפלתי ונקעתי את הבוהן ורק בנס לא שברתי את הרגל. עכשיו אני מתחיל לחשוש שיש עוד ניסים בדרך, אני צריך לבדוק את המזוזה. בינתיים אני שותה קפה שחור, רק לא נס! 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נס נוסף שהיה לך

בגיל 16 בהיותך בפנימיה צבאית של IAF חברך הטוב שבר את רגלך , כתוצאה מכך 3 חודשים היית בגבס , וחברך הטוב הכין לך את כל השעורים. ולמרות זאת אתה לא מוכן לזכות את חברך על טוב ליבו, בחלק מדמי הנכות.
בנוסף לכך משטרת ישראל, הסיעה אותך בסירה מבסיס הטכני עד נצרת עלית כל יום שישי במשך שנתיים.

Unknown אמר/ה...

חחחח גם לי היה לא אחת נס, ולא רק בכוסות הקפה שלי.
אני אכן מעדיפה לחיות את החיים שלי בלי דרמות ובלי ניסים, אבל אם כבר דרמות, עדיף שיסתיימו בנס, לא?
לאלוהים יש הרבה על הראש!
מזכיר לי את הסרט שראיתי השבוע בצפייה ישירה 'ברוס הגדול מכולם'. ברוס מקבל שם את תפקיד האלוהים אחרי שהוא לא מרוצה מהתפקוד שלו וממש מתקשה לעמוד בקצב של כל התפילות והבקשות.
אז אם כבר קיבלת נס משמיים, תגיד תודה שהחבוב פינה עבורך זמן :)